Acasa
Introducere
Statut
Proiect FIR
Actiuni
Curriculum
Corala Mundi
Festivitati
Venituri
Aprecieri
Recunostinta
Contact
Forum
CãutareCãutare   Lista membrilorLista membrilor   Grupuri de utilizatoriGrupuri de utilizatori   ÎnregistrareÎnregistrare 
 ProfilProfil   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 

      Fundatia nu isi asuma raspunderea pentru continutul articolelor publicate.
      Pentru acestea sunt responsabili doar autorii, in concordanta cu legea presei.
      Publicarea scrisorilor de la cititori sau a mesajelor din Forumul de discutii se face in virtutea libertatii de opinie si expresie a acesteia.
      Punctul de vedere si ideatica scrisorilor si mesajelor afisate nu coincid in mod necesar cu cele ale redactiei.


      Forumul este creat pentru a ne informa reciproc despre spiritualitate, actiuni civice, sociale, sanatate, cultura, stiinta, etc.
      Va asteptam la fiecare subiect cu intrebari, clarificari, sugestii, informatii de specialitate.
      Pentru a adauga mesajul dumneavoastra folositi parola de inregistrare.

Fundatia “Tezaurul Sacru al Religiilor”

G I U L G I U d i n T O R I N O

 
Creazã un subiect nou   Rãspunde la subiect    Pagina de start a forumului sacredtreasure.org -> 11. Profetii & Minuni
Subiectul anterior :: Subiectul urmãtor  
Autor Mesaj
Marcela Ghiulbenghian
Site Manager


Data înscrierii: 11/12/2007
Mesaje: 282
Locaþie: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 09, 2012 2:21 pm    Titlul subiectului: G I U L G I U d i n T O R I N O Rãspunde cu citat (quote)

Primit de la Florina Simionescu

G I U L G I U d i n T O R I N O
Vs. Studiul TIINIFIC


Giulgiul este o estur de fibr de in pur, n spin de pete, lung de 4,36 metri i lat de 1,10 metri. Greutatea sa este de 225 gr./mp. estur confecionat manual, era considerat pentru acele timpuri o stof foarte fin. estura este clasificat de specie ” Z” , ceea ce nseamn c originea ei este Sirio-palestinian.
De cteva secole, Giulgiul de la Torino constituie obiectul unor aprinse controverse. Muli credincioi susin c ar fi pnza n care a fost nvelit Mntuitorul cnd a fost cobort de pe cruce. Dimpotriv, scepticii susin contrariul i afirm c ar fi un fals rafinat. Vom vedea pe parcurul acestei expuneri prerile oamenilor de tiin ce au studiat, pluridisciplinar, acest artefact controversat.
Giulgiul de la Torino a ajuns n atenia opiniei publice n anul 1898, atunci cnd a fost fotografiat de Secondo Pia. Negativele au scos la iveal imaginea unui brbat ce prezenta urme specifice crucificrii, precum i numeroase zgrieturi n zona frunii.
Venerat de cretini ca o dovad inconstestabil a existenei Mntuitorului,
Giulgiul este nchis astzi ntr-o caset de argint n catedrala din Torino.
Scurt istorie n date :
# n anul 544, la Edessa (Turcia), poate n timpul lucrrilor de restaurare a zidurilor oraului, n urma asediului regelui persan Cosroe, s-a descoperit ntr-un intrnd o pnz mpodobit cu un desen, sau o imagine, pictat ntr-un mod misterios (acheropict). Expus, aici, se arat numai chipul de pe Giulgiu. La aceast imagine au apelat toi pictorii din acel timp i din secolele urmtoare, lucru evident n miniaturile i frescele antice ncepnd din secolulal VI-lea pn n sec. al XII-lea. # Pe 15 august 944 Grigore arhidiacon la Sfnt Sofia din Costantinopol, primete Giulgiul care va fi pus n Biserica Sfnta Maria din Blancherne. Pstrarea la Constantinopol a fost foarte documentat i se tie c Giulgiul era artat integral, dar numai pe partea frontal. # n anul 1172, Amonis, regele Ierusalimului, nsoit de cronicarul Wilhelm de Tyr vin la Curtea Bizantului. mpratul Manuil Comnenul, obinuit cu vizite i cu faste ceremonii, arat oaspeilor comorile Bizanlui din timpul lui Constantin cel Mare, Teodosie, Justinian etc. Este menionat i Giulgiul. # n jurul anului 1200, Nicolae Messoritis, la cererea Curii Bizantine i patriarhului de Constantinopol face un nou inventar la Capela “Sf. Maria”. Acesta pune Giulgiul, alte relicve i numeroase obiecte sfinte ntr-o ldi i le transfer pentru mai mult siguran n Biserica Mnstirii Vlahernelor, notnd: “Giulgiul este din pnz obinuit de in, miroase nc tare a smirn…”.
# Cavalerul Roberto de Clari, cronicarul cruciadei a IV-a, scria nc din 1203: “dei am vederea slab cred c am vzut chipul lui Hristos pe o pnz din Bizan…”.
# Armata cruciailor, n 1204, cucerete Constantinopolul i este avid dup obiecte sfinte pentru comer. Othon de la Roche, pe ascuns a mpachetat Giulgiul sub hainele sale de cavaler i l-a trimis tatlui su, Donche de la Roche, care l primete n 1206, la Lirey (Frana). Acesta druiete pnza episcopului Amedeo de Bessancon. La rndul su Bessancon o depune n Biserica Sf. tefan. # n timpul cruciadei a IV-a dispare pentru 150 de ani, fiind luat de cavalerii Templieri. Icoane asemntoare cu Giulgiul se rspndesc n timpul Evului Mediu, astfel nct chipul Giulgiului domin toat cultura pictural Exemplul caracteristic este icoana sfnt din Laon (Frana), din anul 1200. Pe ea se afl scris n limba bulgar „Portretul Rscumprtorului ntiprit pe Mandylion (Giulgiul n limba greac)”
Icoana din Laon.
# 1276, Papa Adrian al V-lea, a vorbit, n public, despre Giulgiu pentru prima oar.
# n 1349, un fanatic aprinde focul lng incint i un incendiu mistuie biserica; ca prin minune, Giulgiul este salvat fr a suferi vreo stricciune important. Nobilul Geofrey de Charny pltete sume mari de bani i ridic relicva de la Lirey, ducnd-o la Trieste. Dup puin vreme, pnza este depus n biserica Sf. Ipolit, apoi este transportat cu mare cinste la Chymy (Belgia). # Prima prezentare public a Giulgiului, n Europa, a avut loc n anul 1357 la Lirey. # n 1450, Contesa Margareta, nepoata de fiu a lui Giofrey de Charny, ofer pnza ducelui Ludovic I. Acesta, mai rece i strin de sensibilitile cretine, o druiete familiei Savoia. n cinstea ei Casa de Savoia ridic o capel la Chambery, care, n 1532 este mistuit de flcri, dar din nou pnza iese aproape nevtmat.
Actuala capel din Chambery
# Maicilor Clarise din Chambery li s-a ncredinat sarcina de a restaura Giulgiul ntre 15 aprilie i 2 mai 1534 (o zi nainte de ajunul srbtorii anuale). Ele au cusut Giulgiul deasupra unei pnze de Olanda i au acoperit gurile produse de incendiu prin 24 de petice. Ca mrturie a acestei munci a rmas un lung i precis proces verbal, n care se scrie: „Am vzut deasupra acestui mare tablou nite suferine care nu s- ar fi putut nchipui niciodat…. Uitndu-ne la Giulgiu pe dedesubt, cnd era ntins pe pnza de Olanda sau pe cadru, vedeam rnile ca i cum le-am fi privit printr-un geam… Priveam aceste urme dumnezeieti dndu-ne seama c, ntr-adevr, El era cel mai frumos dintre fiii oamenilor, cum a spus David n psalmii si
Catedrala din Torino.
# Emanuele Filiberto transfer Giulgiul la Torino. n 10 octombrie 1578, sfntul Carol Boromeu a ajuns venind pe jos de la Milano pentru a venera Giulgiul i pentru a-i respecta jurmntul fcut cu scopul de a se termina epidemia.
# 1 Iunie 1694; Giulgiul este mutat de la capela regal din Palazzo Madama n noua capel regal, opera arhitectului Guarino Guarini, construit ntre catedral i Palatul Regal, catedrala “Sfntul Ioan Boteztorul”.
# n 1898, Secondo Pia (fondatorul societii italiene de fotografie) a avut ideea de a fotografia “pnza sfnt” pentru publicitate n toat lumea, dar pe negativ n loc de fii obinuite, a aprut imaginea (n pozitiv !?) unui om n suferin. La 28 mai, ora 23:00, Pia obine dou cliee, pentru unul poznd 14 minute, pentru cellalt, 20 de minute. Curioii au nvlit asupra pnzei i vlva declanat a determinat municipalitatea din Torino s nchid lada cu relicva. Pentru pruden, Giulgiul nu a mai fost expus. # 21 Aprilie 1902, Yves Delage, academician francez, ine prima conferin tiinific cu privire la Giulgiu. # n 1931 cardinalul din Torino a ncuviinat expunerea pnzelor, nu numai Giulgiul, ci i alte fii, care ar poseda puteri miraculoase (husa cu care a fost nvelit Giulgiul). De data aceasta, savanii de diferite specialiti au nceput investigaiile. Cnd toat lumea credea c pe pnz “a fost pictat” chipul Domnului, iat c biologii i antropologii constat: chipul aprut este al unui om din snge nu din vopsele. # n 1946, Giulgiul a fost expus din nou n acelai loc. Pelerinajul se reia. # 18 Martie 1983: Cu moartea lui Umberto de Savoia, Giulgiul trece prin hotrre testamentar n proprietatea Sfntului Scaun. .
Secondo Pia la 1898.
n pelerinaj la Gulgiu.
# 1993; Giulgiul este transferat n spatele altarului major al Domului din Torino, pentru a favoriza lucrrile de restaurare a capelei construite de Guarino.
# 11-12 Aprilie 1997; Cteva zile nainte de terminarea lucrrilor de restaurare, capela este devastat de un puternic incendiu. Giulgiul este luat de ctre pompierii din Torino. Ceraful sfnt nu a suferit daune.
# 12 August-22 Octombrie 2000. Giulgiul este fotografiat n color i n alb-negru de ctre fotograful Giancarlo Durante. n timpul operaiunilor de aranjare a Giulgiului, n noul suport de conservare este introdus un scanner ntre acesta i materialul de suport.: Pentru prima oar, dup 1534 este posibil explorarea suprafeei de pe „spatele” Giulgiului. La sfrit Giulgiul este depus n noua capel, sub palcul regal al Domului dinTorino.
# 2002 Iunie - Iulie. Au loc importante lucrri pentru a ameliora condiiile de conservare a cearafului. Au fot nlturate peticele care acopereau locurile unde a fost ars ct i esutul de susinere aplicat de ctre surorile clarise n 1534
Cercetrile oamenilor de tiin
1978 un grup de oameni de tiin americani au avut acces la Giulgiu timp de 5 zile intensiv, fapt fr precedent. Timp de mai muli ani acest grup (cunoscut sub numele de STURP) format din cei mai de seam oameni de tiin ai lumii, reprezentnd discipline diverse ca fizic, chimie, inginerie, medicin legal i multe altele, au petrecut nu mai puin de 150.000 de ore studiind, testnd i interpretnd datele. Rezultatele preau s indice faptul c Giulgiul ar putea fi o pnz autentic de nmormntare din secolul I, de undeva din Palestina.
Apoi n 1988, datarea cu carbon 14 de ctre trei laboratoare dferite, a oferit un rezultat ct se poate de diferit fa de raportul din 1978. Michael Tite: „Rezultatele obinute prin datarea cu Carbon plaseaz Giulgiul, n mod clar, n Evul Mediu. Potrivit acestor analize el este plasat undeva ntre anii 1260–1390 e.n.
Potrivit profesorului Bruno Barberis „problema datrii materialului textil, nu numai a Giulgiului, ci cred c, a oricrui material,... vechi nu este uor de rezolvat complet i definitiv.” Potrivit profesorului, ideea originii medievale a Giulgiului, conduce la o tez imposibil. Falsificatorul ar fi trebuit s gseasc un om pe care s-l saricifice, s-l biciuieasc fr mil, s-l nfoare n Giulgiu i apoi s creeze sau, pur i simplu, s atepte ca imaginea s apar cumva. „Cred c este imposibil ca ceea ce noi nu putem face astzi...s fi fost foarte uor de fcut n perioada medieval”.
O ntrebare rmnea „ce a creat imaginea ?” Ce este att de special n aceast imagine nct oameni de tiin sunt gata s-i rite reputaia i averea ?
Giulgiul. Vedere fa/spate. Petele nchise la culoare sunt gurile ce au aprut n urma incendiului din 1532, peticite de maici la 1534.
La Congresul Internaional „Sindone 2000” din Orvieto, Italia, autorii M.S.Benford i Joseph Marino, au suinut ideea c un petic invizibil din secolul XVI din mostra prelevat din Giulgiul din Torino a denaturat datarea cu carbon fcut n 1988.(O alterare a probei testate cu material din peticele cusute la 1534) Ideea lor era susint de ceea ce prea a fi o cercetare istoric amnunit. Dar ntreaga idee a fost imediat respins ca fiind tehnic imposibil. n acest moment, un alt om de tiin din echipa STURP original, a devenit interesat, ca i alii care au examinat ndeaproape Giulgiul, era i el foarte sceptic privind ideea reteserii pnzei. Raymond Rogers s-a apucat s cerceteze dac analiza tiinific ar putea rezolva problema odat pentru totdeauna. Rogers a obinut mostre ale Giulgiului din zona imediat apropiat celei din care se prelevaser mostrele folosite n datarea cu carbon. Acestea i-au fost puse la dispoziie de chiar cel care le-a prelevat atunci, Gilbert Raes.
ntr-un interviu acordat la Simpozionul „Dallas 2005”, despre Giulgiu, Rogers a declarat: „Aceasta este ultima pictur, am mostrele care pot umple golurile. Am luat mostrele de la Raes i cteva mostre din Giulgiu i m-am apucat din nou de lucru i n mai puin de o or am tiut c mostrele de la Raes sunt complet diferite n compoziia chimic fa de partea principal a Giulgiului. Dar cea ce m-a ocat cel mai mult a fost cnd uitndu-m la firele de la Raes am gsit unul care avea o ndire cap la cap”. i asta e exact „reteserea invizibil” despre care vorbeau Benford i Marino.
Pentru moment este demonstrat eroarea aprut la datarea cu carbon.
ntre timp un grup de specialiti n tiina digital din Amsterdam, i-au canalizat cercetrile pe un alt set de date provenite de la Giulgiu. Cea ce au descoperit i-a uimit pe toi. n Giulgiu este codificat informaie holografic ntr-un tipar de interfa. i, cel mai probabil, conine i mai multe informaii, numite generic „Schia Universului”. Dar chiar n cazul n care acceptm Giulgiul ca fiind o estur autentic din secolul I, acesta e doar o pies din puzzle. Putem fi siguri c este Giulgiul de nmormntare a lui Isus ?
Pentru un numr semnificativ de cercettori mcar o parte dintre rspunsuri pot fi gsite ntr-o catedral din Oviedo, Spania.
n cap 20, Evanghelia a IV-a, citim cum cei doi ucenici, ucenicul cel iubit i Petru, au alergat la mormnt n dimineaa de Pate auzind c mormntul era gol, Textul grecesc, original, este foarte clar : ” Dar cellalt ucenic a alergat mai iute dect Petru i a ajuns la mormnt, i aplecndu-se, a vzut giulgiurile acolo. Dup dnsul a venit i Simon Petru i a intrat n mormnt i a vzut giulgiurile jos, i mahrama ce fusese pe capul Lui, nu la un loc cu giulgiurile, ci deosebit, fiind mpturit ntr-un loc”.
Cea ce cercettorii i oamenii de tiin sper s stabileasc, este cea ce juritii moderni numesc „dovezi coroborate”. Se potrivete n vreun fel Mahrama din Spania cu Giulgiul din Italia ? Cercetrile tiinifice ntreprinse pe Mahram (Sudarium) susin, de fapt, rezultatele cercettorilor Giulgiului. De exemplu tehnici moderne de investigare permit ca petele de snge de pe Mahram s fie suprapuse pe cele de pe Giulgiu. Rezultatul este uimitor, petele coincid n cele trei feluri principale: Mai nti grupa sangvin AB. n al doilea rnd, pete care corespund prii din spate a capului, provin de la sngele curs n timpul vieii. Trei: exist foarte multe pete mici cauzate de un obiect ascuit, care a ptruns n piele. Prin suprapunerea imaginilor celor dou pnze, petele de snge, forma lor exact, coincide. Lucru care conduce la alt concluzie medical: aceste dou pnze au fost folosite pe acelai trup. Este o concluzie pur tiinific. Dac a acoperit acelai trup ca i Giulgiul din Torino, n mod evident, Giulgiul este mcar la fel de vechi ca i Mahrama. Dar dnd la o parte asemnrile evidente, exist o diferen foarte important Spre deosebire de istoria Giulgiului, istoria Mahramei este necontestat.
Mahrama (Sudarium).
n urma unei analize criminalistice moderne, Dr. Robert Bucklin, medic legist n Medicin Legal Patologic, face urmtoarele afirmaii: „Este trupul unui brbat de tip caucazian. nalt de 1,80m, cntrind cam 77 kg. Pe cap sunt numeroase iroaie de snge de la numeroase rni; mpunsturi prezente pe fa, spate i n cretetul capului.” “Exist o umfltur pe unul dintre obraji compatibil cu o lovitur.”
“ncheietura minii drepte este acoperit de mna stng, ns exist o ran de la o mpunstur n ncheietura stng compatibil cu o leziune de crucificare.” Portretul clasic, artistic i legendar al cuielor btute n palm este incorect, deoarece structurile palmei sunt prea fragile ca s poat susine greutatea unui brbat de mrimea asta, fr a fi sfiate. uvoaiele de snge ce curg pe ambele brae, | din zona ncheieturii sunt controlate de fora gravitaional. Deci sngele a curs spre coate, braelle fiind ridicate i ntinse.
Pe spate sunt peste 100 de leziuni, care par a fi urme de lovituri de bici Istoricii au indicat faptul c romanii foloseau biciul numit „flagrum”, acest instrument avea 2 sau 3 curele, avnd mpletite buci de metal sau os care artau ca nite haltere mici. Capetele dintr-un flagrum roman se potrivesc perfect pe leziunile de la biciuire de pe trup. Pe partea din fa a trupului se gsete o pat mare de snge rezultat din strpungerea pieptului cu un instrument ca o lance sau suli. Aceast arm a strpuns cavitatea toracic prin cavitile pleurale, n inim. Mai trziu, dup ce trupul a fost cobort de pe cruce i ntors, sngele a picurat din rana de la piept, i s-a adunat n mici bli de-a lungul spatelui. Unul dintre genunchi prezint o julitur, provenit de la o cdere. n sfrit, o epu a fost nfipt prin ambele clcie, iar sngele s-a scurs din acea zon i a ptat pnza. Dovezile unui brbat biciuit, care a fost crucificat i a murit de sufocare postural i insuficien cardio-pulmonar sunt ct se poate de clare. „
Dovezile de coroborare, criminalistice, istorice, tiinifice i de circumstan, cum ar spune avocaii, susin, n mod clar, autenticitatea Giulgiului.
Toate dovezile, cu excepia foarte discreditatei datri cu carbon, confer Giulgiului din Torino o revendicare categoric a autenticitii, teoretic, dect a oricrui alt vestigiu antic. E posibil ca rspunsul s nu se gseasc n estur ci n imaginea nsi ? Natura imaginii este profund. Aceasta este alctuit din fibre microscopice care sunt de 10 ori mai mici dect un fir de pr uman. „Elementele pozei sunt, de fapt, distribuite la ntmplare ca punctele dintr-o fotografie din ziar sau revist. Ca s se obin acest lucru, ar fi nevoie de un laser atomic incredibil de precis. Asemenea tehnologie nu exist.” Declar Kevin Moron inginer optician.
Potrivit publicaiilor oficiale ale descoperirilor fcute de echipa tiinific STURP, privind imaginea de pe Giulgiu, imaginea n sine a fost creat de un fenomen (nc neidentificat) sau de un eveniment capital, care a cauzat degradarea rapid a celulozei (mbtrnirea) firelor de estur, adic o deshidratare i o oxidare accelerat a fibrelor din vrful firelor de celuloz ale Giulgiului, astfel crend o imagine sepia sau de culoarea paiului asemntoare cu cea a unei arsuri superficiale. Cu alte cuvinte imaginea a fost cauzat de ceva, nimeni nu tie de “Ce” anume, care a afectat doar vrfurile fibrelor care alctuiesc firele, care la rndul lor alctuiesc estura.
Mai sunt i alte anomalii frapante. De exmplu se tie de mult c pe lng detaliul explicit al imaginii trupului, mai sunt i alte imagini care au fost cumva transmise pe pnz; mai precis, imaginea unor flori.
Alan D. Whanger „Am observat pentru prima dat c sunt flori pe Giulgiu n 1985 . Cnd am aflat cum arat, m-am apucat s le studiez mai deaproape, i am descoperit un numr mare de flori. Am luat atlasul botanic al Israelului i am ncercat s indentific aceste flori. Am plecat ntr-o cltorie n Israel n 1995. L-am contactat pe profesorul Avinoam Danin, autoritate mondial n ce privete florile din Israel, i i-am dus cteva fotografii. Cnd a vzut fotografiile, fr ai spune de unde provin, a spus „Astea sunt flori din Ierusalim”.
Odat ce s-a descoperit c mai erau i alte imagini pe Giulgiu, dr. Whanger a cercetat i mai amnunit i a descoperit monezi mici pe fiecare ochi. Ce semnificaie putea avea acest lucru ? n cartea sa „Giulgiul din Torino, aventur i descoperire”, Dr. Whanger atrage atenia c nu sunt doar acolo, ci prezint indicii clare i profunde privind data i originea imaginii.
Dr Filas a mrit fotografiile excelente ale Giulgiului, pe care le avea, i a observat un tipar pe ochiul drept. Cnd a mrit tiparul a observat c erau litere pe care le-a interpretat ca “UCAI”, i nc ceva ce arta ca o crj de cioban. Acestea sunt tipice pentru „lepton” sau „bnuii vduvei” btute de Pilat din Pont n anii 29 e.n., pn n 39 e.n. Putem identifica imaginea lor i deci moneda exact i, astfel, s tim originea i data ambelor, c au fost btute n 29 e.n. Acest lucru plaseaz Giulgiul n secolul I e.n. De asemeni l plaseaz n Israel de vreme ce aceste monezi sunt echivalentul „bnuilor vduvei” sau a unui codrant al vremii i, deci, nu circulau n afara Israelului, nici mult dup domnia lui Tiberiu Cezar, cruia i erau dedicate. Dar cum s-a putut forma o imagine care s conin attea informaii ? Sunt unii care cred c imaginea s-a putut forma numai prin explozia unei radiaii anume. Rmne simplul fapt c nimic asemntor imaginii Giulgiului nu s-a gsit sau reprodus vreodat.
Dame Isabel Piczek, fizician fizica particulelor, n timp ce se ocupa de poziia trupului n interiorul pnzei, a descoperit una dintre acele propieti misterioase care nu sunt posibile i, totui, care cumva exist.
O faz interioar, care mparte transportul imaginii n dou aciuni i fore separate ermetic, i n acelai timp simultane, determinnd Giulgiul s fie perfect ntins i paralel n ambele pri, crend un adevrat orizont de eveniment. Dr Dame Isabel Piczek: „ Cnd priveti imaginea Giulgiului, cele dou trupuri, unul lng cellalt, ai impresia c este o imagine plat, ns dac creezi, de exemplu, un obiect tridimensional, cum am fcut eu, trupul real, realizezi c exist un element separator ciudat o interfa de unde imaginea este proiectat sus dar este proiectat i jos.
Muchii corpului nu sunt absolut deloc strivii de piatra mormntului. Sunt perfeci. nseamn c trupul plutete ntre cele dou fii ale Giulgiului. asta nseamn c nu exista gravitaie deloc. Alte lucruri ciudate descoperite sunt c imaginea nu este de loc distorsionat. Dac v imaginai c pnza a fost ncreit, strns, nfurat n jurul corpului cum dintr-o dat apare o imagine perfect, cea ce este imposibil dac Giulgiul nu ar fi fost perfect ntins, rigid. Lumea crede c mormntul semnific moartea. Chiar deloc, din contra. Giulgiul i mormntul semnific un nceput de necrezut. Timp de secole, Giulgiul a fost privit i analizat ca o mrturie a morii, sfritul existenei fizice. ns Isabel Piczek sugereaz c este, de fapt, chiar opusul: o mrturie nu a unui sfrit, ci a unui nceput. Obiectul care sugereaz nvierea n cel mai real sens.
Unii oameni de tiin cred c propietile imaginii de pe Giulgiu, ca : informaia tridimensional dintr-o fotografie bidimensional, aspectul negativ al imaginii i faptul c imaginea care apare pe pnz este, virtual, nedistorsionat sunt holografice la baz.
Imagine tridimensional din fotografia bidimensional. O hologram cuantic este o metod de a descrie totalitatea emisiilor unui obiect. Emisiile unui obiect fizic, cnd sunt studiate ca un tot unitar, identific n mod unic evenimente n istoria acelui obiect. E posibil ca evenimente din istoria Giulgiului din Torino s fie nc acolo.
Folosind fotografiile fcute de fotograful profesionist Giuseppe Enrie, n 1931, Dr. Soons cu ajutorul unui laborator din Olanda au digitalizat informaia, n sperana de a realiza o imagine holografic a imaginii. S-a dovedit c majoritatea negativelor conineau informaie de pn la 1 Gb, ceea ce nsemna de patru ori informaia estimat. Holograma ntregului corp a oferit posibilitatea de a vedea brbatul de pe Giulgiu din unghiuri n care nu s-a mai vzut pn acum. Au putut fi confirmate monedele de pe pleoape i faptul c a fost folosit un singur cui pentru imobilizarea picioarelor.
Detaliu din holograma Giulgiului. Trebuie privit cu ochelari speciali. Cel mai emoionant lucru pe care l-au gsit n hologram a fost sub barb, la gt, Se tia deja c este vorba de o linie roie ns nimeni nu a putut spune ce nsemna i ce era. Este un obiect solid, are forma unei amulete ce a fost pus acolo. Dup un studiu mai ndelungat cercettorii au realizat c avea litere scrise pe ea, ieite puin n eviden. S-a dovedit c informaia de pe plcu este evident n unele fotografii, iar n altele nu. S-a luat legtura cu un rabin i savant, care cunotea aramaica i ebraica. Literele au fost traduse ntr-un cuvnt care spune multe despre Cine ar fi n imaginea Giulgiului. Aceste litere sunt: a b a – alef bet alef, care formeaz cuvntul „Aba”, care nseamn „Tat”. Avnd n vedere circumstanele i unde se afl amuleta, acest lucru are foarte mult sens, deoarece Isus obinuia s se numeasc i „Fiul lui Dumnezeu”, „Fiul Tatlui”, „Fiul Celui Sfnt”. Deci este ca i cum am spune c amuleta, care a fost pus acolo probabil de ctre apostoli mrturisete c „Aici se afl Fiul lui Dumnezeu”. Trebuie neles ce este o hologram. O hologram este, de fapt, un model de inele microscopice care interacioneaz, sau de hotare de interferen asemntoare cu un pumn de pietricele aruncate ntr-un iaz. Fiecare zon a hologramei vede i stocheaz informaiile despre ntreaga imagine. Dac holograma este spart n mai multe buci se obin mai multe holograme, fiecare purtnd informaie despre ntreaga imagine. Acest lucru este important pentru Giulgiul din Torino fiindc imaginea umerilor lipsete, din cauza incendiului din 1532. Se fac nc teste pentru a vedea dac imaginea Giulgiului conine, ntr-adevr, informaie holografic. Se sper ca n curnd s poat fi realizat o hologram, fr nici un cusur, a brbatului de pe Giulgiu,. ncercri de refacere a imaginii de pe Giulgiu, folosind softuri avansat (conform textului din “scrisoarea lui Pilat”, i nu numai, prul era de o culoare armiu-aurie)
Portret realizat computerizat plecnd de la imaginea imprimat pe Giulgiul din Torino. Mcar n privina giulgiului din Torino, tiina, considerat alt dat dumanul a tot ce este religios, pare s joace acum alt rol, ca partener al descoperirii adevrului. Dar indiferent de precizrile tiinifice, arheologice sau teologice, oamenii au ajuns la propiile lor concluzii privind Giulgiul, ce anume este, de unde vine i semnificaia pe care o are pentru ei. n acest moment pare puin probabil ca datarea cu carbon sau microscopul polarizat sau oricare alt test avansat de sceptici, s le poat schimba concluziile. Pentru a vedea bine imaginea Giulgiului, acesta trebuie privit de la distana de trei metri; apropiindu-te, imaginea dispare.

F I N A L
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Viziteazã site-ul autorului
Afiºeazã mesajele pentru a le previzualiza:   
Creazã un subiect nou   Rãspunde la subiect    Pagina de start a forumului sacredtreasure.org -> 11. Profetii & Minuni Data este GMT + 3 Ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteþi crea un subiect nou în acest forum
Nu puteþi rãspunde în subiectele acestui forum
Nu puteþi modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteþi ºterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteþi vota în chestionarele din acest forum